dinsdag 24 mei 2016

Koopje - tris

Dat ik veel plezier heb van mijn overgekochte bolletjes katoen, konden jullie al eerder lezen. De laatste bolletjes gaven mij dubbel plezier.

Ik wilde al langer de sjaal uit Haken & kleur maken en deze katoen leek me hiervoor geschikt. Haaknaald nr. 4 er bij gepakt en ik kon aan de slag. Het haken ging vooruit en de steek is heel mooi.



Ik was echter niet zo blij met de kleurcombinatie, vind het wel een mooie combinatie, maar ik zou deze sjaal nooit dragen...



Alles terug uitgetrokken en op zoek naar een nieuw projectje voor deze bolletjes.

Om een harde bank een beetje zachter te maken, had ik nog een kussen nodig. En, zoals vaker bij gehaakte kussens, maakte ik er een grannykussen van.



Ondertussen staan alle vierkantjes aan elkaar en zijn de draadjes ingestopt.



Het werd een lang, smal kussen. Ik stikte een knalroze kussensloop en naaide de granny's hier op vast. 


Momenteel zit er nog een gevouwen deken in de sloop, niet echt zacht om op te zitten. Ik ga op zoek naar een schuimrubberen vulling, zodat er lekker lang op de bank kan gezeten worden ;).


9 opmerkingen:

  1. Mooi zunne... ik vond de sjaal nochtans ook mooi... geweldige steek van de sjaal. Die wil ik ook nog wel eens uitproberen. Lijkt me "ene snel vooruitgaan"? Gij hebt wel moed om dat allemaal uit te halen en helemaal opnieuw te beginnen... ik denk dat ik het weeral zou smijten! :-)
    Schuimrubber verkochten ze op het stoffenspektakel maar dat duurt nu weer tot de herfst vooraleer er weer eentje is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, het kussen. Is even op de tanden bijten om alles uit te halen maar achteraf toch voldoening dat je het gedaan hebt.
    Ik heb vorige week een breiwerkje uitgetrokken, gelukkig maar 2 bolletjes wol. Ik ga er ook iets anders mee maken.
    Nu nog een zachtere vulling en het wordt genieten op de bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je sjaal mooi, maar als je 'm zelf niet draagt... Het kussen ziet er heel gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moedig van jou om de sjaal helemaal uit te trekken! Ik vind het kussen heel mooi. Indrukwekkend zelfs door de afmetingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is nog eens een kussen en wat een goed plan! Ik heb een kerkbank in de kamer daar zou zo'n kussen prachtig op staan. Ik voel een nieuw project op komen! Bedankt! ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. thank you for sharing at my link party

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi there
    Just stopped by to let you know that I featured this on my Saturday Spotlight post this week!
    Saturday Spotlight
    Thanks again for linking up! Hope you have a great weekend!
    Jill @ Creating my way to Success

    BeantwoordenVerwijderen