donderdag 11 februari 2016

Mooie kleurtjes - 1

Voorlopig staan er geen grote haakprojecten meer op de planning. Om toch iets te haken te hebben tijdens de (momenteel) vele vrije uurtjes, zocht ik in mijn (grote) voorraad Stylecraft enkele mooie bollen bij elkaar.



Camel, Sunshine, Stone, Lime, Saffron, Copper, Spice, Lemon en Meadow; allemaal kleurtjes waar ik normaal niet zo vlug naar zou grijpen. Stone, Camel en Saffron was veelvuldig aanwezig in de voorraad, dus daar kon ik wat meer van gebruiken.

Ik zie veel CAL-dekens in blogland, maar in iets groot had ik geen zin. Ik wilde liever een (of een paar) klein projectje. Ik besloot om een babydekentje te haken. Bij Joke zag ik een leuk patroon staan: een "Lossen & Vasten deken". Een deken met de granietsteek. Maar door de manier waarop zij de kleuren afwisselt, krijg je weer een heel ander effect. Het is ook een leuke manier om je restjes op te werken!



Het lijkt wel een geweven stofje.

In dit deken gebruikte ik alle kleuren, behalve Camel.

Door de manier waarop je de gekleurde toeren begint en eindigt, is het ook helemaal niet nodig om nog een extra rand rond het dekentje te haken.



Een mooi dekentje van 60 x 80 cm. Het hangt hier al een tijdje te pronken op de zetel ;).



En er was nog wol genoeg over om aan nieuw dekentje te starten! Dat zien jullie binnen enkele dagen.



9 opmerkingen:

  1. Die steek moet ik eens proberen, dat geeft een heel mooi resultaat !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Héél knap, en inderdaad, het lijkt wel geweven!
    De kleurtjes doen me al wat denken aan de zomer, leuk!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi dekentje en ook de steek in deze vrolijke kleurtjes. Geslaagd project.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh echt heel leuk zeg...dat steekje ga ik ook eens proberen! Fijn weekend. Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! En dat doe je zomaar even. Een klein projectje..
    Daar zal weer een babytje lekker warm onder liggen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke steek! Ik vind je deken er heel leuk uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi there
    Just stopped by to let you know that I featured this on my Saturday Spotlight post this week!
    Saturday Spotlight
    Thanks again for linking up! Hope you have a great weekend!
    Jill @ Creating my way to Success

    BeantwoordenVerwijderen