dinsdag 8 juli 2014

Dinsdag = naaidag

Dinsdag probeer ik vrij te houden om "leuke" dingen te doen. Proberen, want het kan gebeuren dat er nog een grote berg strijk weggewerkt moet worden, boodschappen aangehaald worden, administratie bijwerken, ...
Maar als het enigszins kan, ga ik op dinsdag aan mijn naaimachine zitten!

Zo ook vandaag. Wat kan je anders doen als de regen met bakken naar beneden blijft vallen?



Ik had gepland om vandaag aan een jurk te beginnen, maar hiervoor heb ik o.a. vlieseline G785 nodig en dat heb ik niet in huis. Misschien dat ik het door andere kan vervangen? Iemand tips?



Dan maar gestart aan een klein naaiwerkje dat al langer lag te wachten. Op een rommelmarkt kocht ik een "hang"stoeltje dat aan een stoel kan gehangen worden zodat kleinere kinderen bij aan tafel kunnen zitten.

In het stoeltje lag een afwasbaar kussentje dat niet meer zo heel fris was en het riempje, om het kind veilig vast te maken, ontbrak.



Van een lapje uit de stoffenkast en 2 laagjes uit een oud fleecedeken maakte ik een nieuw kussentje. Het werd afgewerkt met zwarte biaisband (wegens gebrek aan rood) en een rood stiksel.



Het kussentje blijft mooi op zijn plaats zitten dankzij klittenband.



Gisteren kocht ik in de plaatselijke kinderwinkel een riempje om in het stoeltje te bevestigen. S. kan morgen i.p.v. in de kinderstoel veilig bij ons aan tafel meeeten ;).




Ik zag net dat mijn naaimachine soms een steekje overslaat bij het zigzagstikken. Iemand een tip hoe ik dit kan verhelpen?



1 opmerking: