dinsdag 18 juni 2013

Boxkleed

Ongeveer 25 jaar geleden kocht ik deze stof om gordijnen uit te maken voor de kinderkamer in ons, toen, nieuwe huis.

Een 10-tal jaar hebben ze daar gehangen. Toen de jongste dochter van kamer verhuisde, mochten ook de gordijnen verhuizen. Ze kregen een nieuw plaatsje bij het nichtje dat toen geboren ging worden.
Voor dat nichtje haar geboorte maakte ik een bijpassende merklap in kruissteek en maakte een passe-partout met een restje van de stof.
De kleuren waren toen nog wel iets feller ;-)
Een paar maanden geleden verhuisden de gordijnen terug naar ons. Toen de schoonmoeder van de zoon vroeg om een boxdeken voor haar te maken, leek deze stof mij daar uiterst geschikt voor.

Vanmorgen de tijd gevonden om de reeds lang geknipte stukken stof in elkaar te stikken. Als vulling gebruikte ik 2 lagen van een fleecedeken, de onderkant is, vermoed ik, van een dekbedovertrek.

In onze oude box past het deken ook perfect, ik denk dat ik er nog eentje bijmaak  ;-).
 MoeMie, je boxdeken komt eraan!

4 opmerkingen:

  1. Van recyclage gesproken! Geweldig stofje voor een boxkleed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat het stofje al verschillende doeleinden heeft gehad. Maar ik vind dit boxkleed wel heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bijzonder zo'n boxkleed met verhaal.. erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk gedaan!
    Wees vrij om maandag weer te komen linken op mijn wekelijkse link your stuff op http://ikblogjijblogt.blogspot.be/
    Groeten!

    BeantwoordenVerwijderen